A continuació presentem un article que a partir d’estudis i de la pràctica social expliquen necessitat que tenen els docents per preparar-se per la utilització dels programes educatius a l’escola cubana.
L’article fa referència al impacte de les noves tecnologies a les escoles i les universitats cubanes i que això produeix un canvi en les metodologies, en l’ensenyament i l’aprenentatge.
Segons els autors d’aquest article hi ha quatre elements fonamentals per aconseguir l’efectivitat dels programes educatius en funció d’elevar la qualitat de l’educació: el diagnòstic, preparació del docent, treball metodològic i planificació.
Un altre punt al que fa referència és al control. Ens diu que s’ha de veure en tots els moments de la classe on s’estimuli els avenços dels alumnes i no el seu resultat final. També en diu que el docent ha de parar especial atenció a la formació de normes i valors com part del procés.
Per acabar fa unes consideracions finals on hi ha una conclusió sobre les possibilitats de les noves tecnologies en funció de la instrucció i educació i de la funció del docent alhora de preparar les classes amb programes educatius.
Us animem a llegir aquest article per veure com funcionen els software educatius en un altre continent i veure quines perspectives tenen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada